Πως λειτουργεί ο πόλεμος της προπαγάνδας στη Συρία

https://i2.wp.com/russia-insider.com/sites/insider/files/styles/s400/public/12144658_10204994539364323_6510866110602216288_n.jpg

Αυτοί που χαράσσουν την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ εμφυτεύουν προπαγάνδα στα κοινωνικά δίκτυα και μετά κάνουν αναφορά σ’ αυτή ως αποδεικτικό στοιχείο για να υποστηρίξουν τους σκοπούς τους. Ψεύτικες διασώσεις με ηθοποιούς και σκηνοθετημένα βίντεο πλημμυρίζουν το διαδίκτυο και διαστρεβλώνουν τελείως την αντίληψη της πραγματικότητας.

Η χειραγώγηση της κοινής γνώμης έχει φτάσει σε νέα ύψη με τα ισχυρά κοινωνικά δίκτυα. Τεράστιες εταιρείες όπως το Φέισμπουκ, το Τουίτερ και η Γκουγκλ επηρεάζουν την αντίληψη των λαών συχνά με πληρωμένες αναρτήσεις ή με έμμεσες διαφημίσεις που προωθούν διαστρεβλωμένα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

Όπως πολλές εταιρείες, έτσι και το υπουργείο εξωτερικών των ΗΠΑ αναθέτει σε εταιρείες δημοσίων σχέσεων και προώθησης την υποστήριξη των στόχων του.

Τα αποτελέσματα της χειραγώγησης των μέσων φαίνονται ιδιαίτερα στην περίπτωση της εκτεταμένης σύγχυσης του κοινού σχετικά με το θέμα της πολέμου στη Συρία. Οι περισσότεροι στη Δύση δεν γνωρίζουν ότι ο πρόεδρος της Συρίας, Μπασάρ αλ-Άσαντ εξελέγη με υψηλότατο ποσοστό στις εκλογές πριν από δυο χρόνια, ούτε καν ότι έγιναν αυτές οι εκλογές.

Υπήρξαν τρεις υποψήφιοι στις συριακές προεδρικές εκλογές τον Ιούνιο του 2014. Η συμμετοχή ήταν στο 73% των ψηφοφόρων και 88% ψήφισαν τον Άσαντ. Στη Βηρυτό οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από Σύριους πρόσφυγες που ψήφισαν στη συριακή πρεσβεία. Πολλοί Σύριοι πολίτες που διέμεναν στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες της Δύσης ταξίδεψαν με αεροπλάνο στη Συρία για να ψηφίσουν διότι οι πρεσβείες στην Ουάσιγκτον και σε άλλες πρωτεύουσες ήταν κλειστές.

Και ενώ ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι καταδίκαζε τις εκλογές στη Συρία ως «φάρσα» πριν ακόμα γίνουν, μια εταιρεία μάρκετινγκ γνωστή ως The Syria Campaign έκανε μια εκστρατεία για να μπλοκάρει τη ροή των ειδήσεων για τις συριακές εκλογές. Ταυτόχρονα με τη δαιμονοποίηση του Προέδρου Άσαντ, η εταιρεία εξαπέλυσε μια εκστρατεία που οδήγησε στη λογοκρισία εκ μέρους του Φέισμπουκ των πληροφοριών  σχετικά με τις συριακές εκλογές.

Αυτή η συγκινητική εικόνα είναι φτιαγμένη για να δικαιολογήσει μια «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» πάνω από τη Συρία και μια τεράστια στρατιωτική επιχείρηση των ΗΠΑ εναντίον του συριακού στρατού:

https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2016/09/Call4NoFlyZone-300x225.jpg

Η εκκολαπτόμενη προπαγάνδα

Η εταιρεία The Syria Campaign δημιουργήθηκε από μια μεγαλύτερη εταιρεία ονομαζόμενη «Purpose» (σκοπός), η οποία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της,  “εκκόλαψε” την εταιρεία The Syria Campaign. Η ιστοσελίδα της εταιρείας λέει «Η Purpose δημιουργεί νέα κινήματα, μάρκες (brands), και οργανισμούς από τη βάση προς τα πάνω για να αντιμετωπίσει πολύπλοκες παγκόσμιες προκλήσεις. Εφαρμόζουμε αυτή την εμπειρία ως δημιουργοί κινημάτων για να δουλέψουμε με προοδευτικές εταιρείες, μη κερδοσκοπικές εταιρείες και φιλανθρωπικές οργανώσεις, βοηθώντας τες να βάλουν σκοπό και συμμετοχή στην καρδιά της δραστηριότητάς τους.»

Οι “White Helmets” (Λευκά Κράνη) προωθούνται στη Δύση ως πολίτες εθελοντές που προσφέρουν διασωστικό έργο. Στις 22 Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκε ότι το βραβείο της Σωστής Ζωής (Right Livelihood Award) , επονομαζόμενο και «Εναλλακτικό Βραβείο Νόμπελ» δώθηκε στα Λευκά Κράνη «για τον εξαίρετο ηρωϊσμό τους, τη συμπόνοια τους και την ανθρωπιστική τους δράση στη διάσωση πολιτών από την καταστροφή του συριακού εμφύλιου πολέμου

Η μεγαλύτερη επιτυχία της εταιρείας The Syria Campaign υπήρξε η δημιουργία του ονόματος [brand] και η προώθηση των Λευκών Κρανών, γνωστών και ως «Πολιτική Άμυνα της Συρίας» που τις ξεκίνησε ένας έμπορος όπλων, ο James LeMesurier, εκπαιδεύοντας κάποιους Σύριους στην Τουρκία με χρηματοδότηση που του παρείχαν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η ομάδα έκλεψε το όνομά της από την αληθινή Πολιτική Άμυνα της Συρίας, όπως αποδεικνύεται από την πρόσφατη έκθεση από το Αλέπι.

Αλλά τα Λευκά Κράνη είναι ένα εργαλείο προπαγάνδας που προωθεί τη δυτική εισβολή στη Συρία. Αντίθετα με έναν αξιόπιστο οργανισμό διάσωσης όπως ο Ερυθρός Σταυρός ή η Ερυθρά Ημισέληνος, τα Λευκά Κράνη δουλεύουν μόνο σε περιοχές που ελέγχονται από την οπλισμένη αντιπολίτευση. Όπως φαίνεται και σε αυτό το βίντεο, τα Λευκά Κράνη σηκώνουν τα σώματα ανθρώπων που εκτέλεσαν οι τρομοκράτες. Ισχυρίζονται ότι δεν είναι οπλισμένοι αλλά είναι. Και ψευδώς ισχυρίζονται ότι είναι ουδέτεροι.

Πολλά από τα βίντεο που προέρχονται από τις περιοχές που βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Αλ Κάιντα και άλλους τρομοκράτες στη Συρία φέρουν πάνω τους το λογότυπο «Λευκά Κράνη». Ο λόγος είναι ότι τα Λευκά Κράνη εργάζονται σε συμμαχία με αυτές τις εξτρεμιστικές οργανώσεις και το χρησιμοποιούν ως εργαλείο μάρκετινγκ προς υποστήριξη της οπλισμένης αντιπολίτευσης καθώς επίσης και τη δυσφήμιση της συριακής κυβέρνησης.

Η Rights Livelihood σε δελτίο τύπου της λέει ότι τα Λευκά Κράνη “κάνουν έκκληση για τον τερματισμό των εχθροπραξιών στη χώρα.» Αυτό όμως είναι ψευδές. Τα Λευκά Κράνη ενεργά υποστηρίζουν τη στρατιωτική παρέμβαση των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ μέσω μιας «ζώνης απαγόρευσης πτήσεων» που θα αρχίσει με την καταστροφή των αντιαεροπορικών θέσεων της κυβέρνησης και των αεροσκαφών της.

Πράξη πολέμου

Ο έλεγχος του ουρανού μιας άλλης χώρας είναι πράξη πολέμου που θα απαιτούσε μια μεγάλη στρατιωτική επιχείρηση των ΗΠΑ, σύμφωνα με Αμερικανούς στρατηγούς.

Ο Στρατηγός Carter Ham, πρώην διοικητής της Αμερικανικής Αφρικανικής Διοίκησης κατά τις αεροπορικές επιδρομές εναντίον της Λιβύης το 2011, είπε στο δίκτυο CBS News ότι «ανησυχώ μερικές φορές ότι, όταν οι άνθρωποι λένε ‘να επιβάλουμε μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων,’ υπάρχει η άποψη ότι αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο…. …Οι Τάιμς της Νέας Υόρκης ανέφεραν ότι το 2012 ο Στρατηγός Martin E. Dempsey, επικεφαλής του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, είπε στον Λευκό Οίκο ότι η επιβολή μιας τέτοιας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων θα απαιτούσε 70.000 Αμερικανούς στρατιώτες για να καταστρέψουν το αντιαεροπορικό σύστημα της Συρίας και μετά να ελέγχουν επί εικοσιτετραώρου βάσεως τον εναέριο χώρο της Συρίας.

«Πρώτα απαιτεί, και θα σας το πω ευθέως, το σκότωμα πολλών ανθρώπων και την καταστροφή της αεράμυνας της Συρίας και του προσωπικού των συστημάτων αυτών. Και μετά απαιτεί την καταστροφή της πολεμικής αεροπορίας της Συρίας, κατά προτίμηση στο έδαφος, στον αέρα αν χρειαστεί. Είναι μια βίαιη πράξη μάχης που οδηγεί σε πολλές απώλειες και αυξημένο κίνδυνο στο δικό μας προσωπικό.»

Με άλλα λόγια, η έκκληση [από τα Λευκά Κράνη] για μια «ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» δεν είναι καθόλου μη βίαιη λύση. Επιζητεί μια αιματηρή πράξη πολέμου  από τις ΗΠΑ εναντίον της Συρίας, ένα έθνος που δεν αποτελεί απειλή για την Αμερική. Και θα υλοποιηθεί παραβιάζοντας τη διεθνή νομιμότητα επειδή το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών δεν μπορεί να εκδώσει μια απόφαση, λόγω πιθανής αρνησικυρίας από τη Ρωσία και πιθανόν την Κίνα.

Επίσης τα Λευκά Κράνη δεν έχουν καταδικάσει ούτε έχουν κάνει έκκληση να σταματήσει η χρηματοδότηση των εξτρεμιστικών οργανώσεων όπως η Nusra Front, συνδεόμενη με την Αλ Κάιντα.  Αντίθετα, τα Λευκά Κράνη γενικά συνεργάζονται με την οργάνωση αυτή η οποία ορίζεται ως «τρομοκρατική» ακόμη και από τις ΗΠΑ, που ίσως εξηγεί γιατί στον επικεφαλής των Λευκών Κρανών Raed Saleh, έχει  απαγορευτεί η είσοδος στις ΗΠΑ.

Η σχέση των Λευκών Κρανών με τις εταιρείες μάρκετινγκ  ξεσκεπάστηκαν πριν από ενάμισι χρόνο και από τότε η συγγραφέας Vanessa Beeley έχει αποκαλύψει τον οργανισμό αυτόν σε βάθος με άρθρα όπως “Ποιοι είναι τα Λευκά Κράνη;” και “Πόλεμος μέσω απάτης.”

Παρόλα αυτά, η γνώση του κόσμου για τα Λευκά Κράνη είναι περιορισμένη και μάλιστα πολλοί φιλελεύθεροι και προοδευτικοί δέχονται την προπαγάνδα τους για τη Συρία. Πολλά από τα προοδευτικά ΜΜΕ εμποδίζουν ή λογοκρίνουν την κριτική εν μέσω μιας πλημμυρίδας από προπαγάνδα για «βόμβες-βαρέλια» που ρίχνει ο «βάναυσος δικτάτορας» και το «καθεστώς» του.

Την περασμένη εβδομάδα, το Netflix άρχισε να προβάλλει ένα σαραντάλεπτο ντοκιμαντέρ για τα Λευκά Κράνη που ουσιαστικά τους διαφημίζει. Ένα μεγάλο κομμάτι του λαμβάνει χώρα στην Τουρκία όπου βλέπουμε εκπαιδευόμενους σε δωμάτια ξενοδοχείων να κάνουν απελπισμένα τηλεφωνήματα για να ρωτήσουν σχετικά με τις οικογένειές τους στη Συρία.

Το θέμα των «οικογενειακών αξιών» είναι εμφανές σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, μια καλή οπτική γωνία από πλευράς μάρκετινκγ. Το πολιτικό μήνυμα του βίντεο είναι επίσης σαφές: Μετά από τον βομβαρδισμό, «Είναι οι Ρώσοι… λένε ότι πολεμούν το ISIS αλλά στοχεύουν τους πολίτες.»

Η ταινία περιλαμβάνει ένα βίντεο που προωθούνταν παλιότερα από τα Λευκά Κράνη όπως η διάσωση του «Μωρού Θαύματος», ένα γεγονός που μπορεί να είχε σκηνοθετηθεί. Το βίντεο περιλαμβάνει δηλώσεις όπως «Είστε πραγματικοί ήρωες.» Ενώ υπάρχουν κάποιοι πραγματικοί διασώστες εν μέσω του πολέμου, πολλά από τα βίντεο που δήθεν δείχνουν τους πραγματικούς ήρωες επί το έργον ξεχωρίζουν από τη σκηνοθεσία όπως  αποκαλύπτεται εδώ.

Στην παρακάτω εικόνα, «μετριοπαθείς» επαναστάτες που υποστηρίζονται από τις ΗΠΑ ετοιμάζονται να αποκεφαλίσουν ένα 12-χρονο παιδί, του οποίου το κομμένο κεφάλι περιφέρεται θριαμβευτικά από αυτούς στη συνέχεια.

 https://i0.wp.com/russia-insider.com/sites/insider/files/styles/1200xauto/public/Screen-Shot-2016-07-21-at-12.32.20-PM.png

 Ξεγελώντας τους προοδευτικούς

Πολλά από τα «Εναλλακτικά Μέσα» στη Δύση απλώς αντιγράφουν ή απηχούν τις απόψεις των μεγάλων ΜΜΕ σχετικά με τον πόλεμο στη Συρία. Το αποτέλεσμα είναι η απόλυτη σύγχυση των προοδευτικών ανθρώπων. Για παράδειγμα, μια οργάνωση ακτιβιστών, η CodePink πρόσφατα δημοσίευσε ένα βίντεο που προωθεί  το βίντεο της  Netflix για τα Λευκά Κράνη που αναφέραμε.

Παραγωγός του συγκεκριμένου βίντεο είναι η εταιρεία Grain Media and Violet Films/Ultra-Violet Consulting, η οποία αυτοαποκαλείται εταιρεία μάρκετινγκ που εξειδικεύεται στη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, στη συγγραφή αιτήσεων για υποτροφίες, την προσέλκυση κοινού και την υλοποίηση εκστρατειών. Το μόνο αναπάντητο ερώτημα είναι ποιος τους πλήρωσε για να παράγουν το βίντεο αυτό.

Η στάση των ΜΜΕ σε θέματα προπαγάνδας όπως αυτή με τα Λευκά Κράνη είναι κατακριτέα. Όπως έγραψε ένας πολεμικός ανταποκριτής, “Τη δημοσιογραφική κάλυψη του πολέμου στη Συρία θα τη θυμούμαστε ως ένα ντροπιαστικό επεισόδιο στην ιστορία του αμερικανικού τύπου.”

Πηγή

 

 

Advertisements